3 redenen waarom Facebook advertentieaccounts verbiedt

 Als uw Facebook Ads Manager-account bepaalde regels overtreedt, wordt het uiteindelijk verbannen van het platform.


Zonder twijfel is Facebook een cruciaal medium voor elke digitale marketeer. Met miljoenen gebruikers op het sociale-mediaplatform is het een geweldige plek om de ideale klant voor vrijwel elk merk te vinden, te binden en te converteren.


Facebook staat er daarentegen om bekend dat het adverteerdersaccounts zonder waarschuwing verbiedt. Er zijn verschillende horrorverhalen geweest van digitale marketeers die plotseling wakker worden met vergrendelde Facebook Ads Manager-accounts, niet wetend of ze ooit toegang kunnen krijgen. Dit leidt niet alleen tot uren verspild werk, maar kan ook van invloed zijn op de verkoop.


Maar waarom gebeurt dit precies en kan het worden vermeden?


Waarom Facebook advertentieaccounts verbiedt


Er zijn een aantal redenen waarom Facebook-advertentieaccounts worden opgeschort. De meeste redenen vallen echter in een van de drie categorieën: de regels overtreden, een slechte klantervaring hebben of een verdacht advertentieprofiel hebben. Laten we ze allemaal afzonderlijk bekijken.


1. Overtreding van communityrichtlijnen en advertentiebeleid


Als het op richtlijnen aankomt, heeft Facebook er een heleboel. Over het algemeen keurt Facebook niets goed, inclusief namaakproducten of valse officiële documenten. Bovendien zijn geneesmiddelen, tabak (behalve antirookcampagnes), seksspeeltjes en wapens allemaal verboden voor advertenties op het platform.


Ook verboden zijn producten en diensten die twijfelachtig van aard zijn of individuen willen uitbuiten. Marketingprogramma's op meerdere niveaus, cryptocurrencies en betaaldagleningen zijn allemaal voorbeelden van verboden inhoud.


Hoewel sommige thema's, zoals naaktheid, politieke berichten, gokken en CBD, meer speelruimte krijgen, is het raadzaam ze te vermijden als ze geen verband houden met uw kernbedrijf. Als dat zo is, zorg er dan voor dat je de juiste vergunningen van je lokale overheid en Facebook hebt om voor bepaalde producten te adverteren.


2. Slechte klantervaringen


Hoewel u niet iedereen tevreden zult kunnen stellen, zal iedereen die u ergert of ergert, een rode vlag op uw adverteerdersprofiel laten verschijnen. Elke uitstekende campagne hangt af van een positieve consumentenervaring, en Facebook zal niet aarzelen om de jouwe in te korten als je niet aan de vereisten voldoet.


Een slechte klantervaring komt vaak voort uit een verbroken verbinding tussen uw merk, het product of de diensten die u verkoopt en de kanalen waar u deze promoot. Dit kan komen in de vorm van irrelevante inhoud of het negeren van problemen van klanten die rechtstreeks naar voren komen in uw advertenties.


Vervolgens is de laatste mogelijke bron van slechte klantervaring uw website of bestemmingspagina. Hoewel deze ervaring buiten de grenzen van Facebook plaatsvindt, heeft dit invloed op de algehele betrouwbaarheid van de sociale-mediasite en kan dit leiden tot een verbod.


Dit is met name het geval als uw site malware bevat of adverteert met illegale of misleidende producten.


3. Twijfelachtige adverteerdersprofielen


De laatste reden waarom Facebook advertentieaccounts verbiedt, is iets dat veel mensen over het hoofd zien. Zelfs de meest goedbedoelende adverteerder kan onder de juiste omstandigheden twijfelachtig overkomen.


Enkele veelvoorkomende redenen waarom Facebook-advertentieaccounts twijfelachtig lijken, zijn onder meer het overslaan van betalingen voor vrijgegeven advertenties, het niet verifiëren van bedrijfsgegevens of zelfs binnen korte tijd toegang lijken te krijgen tot uw account vanuit meerdere landen vanwege een VPN.


Hoe u uw Facebook Ads Manager-account kunt beschermen


Zoals met de meeste dingen, is voorkomen vaak beter dan genezen. Hier zijn een paar adviezen die u opvolgt om de hoofdpijn van een verbannen Facebook-adverteerdersaccount te voorkomen.


Houd je aan de Facebook-richtlijnen


Zorg ervoor dat u zowel de advertentie- als de communityversie van de Facebook-richtlijnen leest. Facebook-beperkingen kunnen op elk moment worden gewijzigd als gevolg van veranderende overheidsvoorschriften, beveiligingswijzigingen en zelfs culturele verschuivingen.


Overweeg voordat u een campagne start, eventuele landspecifieke en leeftijdsspecifieke vereisten die van toepassing kunnen zijn. Het verkopen van producten of diensten zoals CBD of gokken is bijvoorbeeld niet op alle gebieden legaal. Ook voor de verkoop van producten zoals alcohol, cosmetische ingrepen en supplementen zijn leeftijdsbeperkingen vereist die per regio verschillen.


Bied een geweldige klantervaring


Gebruikers willen een samenhangende klantervaring, wat betekent dat alles over uw interactie met hen logisch moet zijn. Om dit te doen, is het niet voldoende om relevante advertenties te hebben; de advertenties moeten ook betrekking hebben op uw Facebook-pagina en bestemmingspagina.


Als u gebruikers naar een externe website stuurt, controleer dan nogmaals of de link actief is en of de bestemmingspagina relevant is voor de advertentie die hen daarheen heeft geleid. Zorg ervoor dat uw bestemmingspagina's SSL-gecertificeerd zijn en vrij zijn van malware of spyware.


Je moet ook snel reageren op boze opmerkingen of Facebook-advertenties verwijderen die te veel negatieve aandacht trekken. Om gebruikersfeeds vrij te houden van gore of geweld, verwijdert Facebook accounts die te veel negatieve sentimenten genereren.


Het behouden van een prettige klantervaring is essentieel voor het behouden van een betrokken publiek, dat meer kans heeft om te converteren. Dit vereist het naleven van normen, het creëren van kwaliteitsmateriaal en de voortdurende tevredenheid van klanten. Je advertentieaccount een goede reputatie geven, zou moeiteloos moeten gaan als je ons advies ter harte neemt.


Bouw een betrouwbaar adverteerdersprofiel op


Maak tot slot een betrouwbaar advertentieaccount aan. Ga hiervoor naar Facebook Business Manager en authenticeer je bedrijf, en vraag vervolgens whitelisting aan als je in een gereguleerde sector werkt.


Vermijd bovendien het gebruik van VPN's wanneer u uw advertentieaccount bezoekt, zodat het account een constante locatie biedt. Houd je betaalmethoden altijd up-to-date en betaal op tijd via je advertentieaccount.


Houd uw Facebook-advertentieaccount veilig


Hoewel het blokkeren van je advertentieaccount schadelijk is voor jou, is het belangrijk op te merken dat Facebook dit doet om de site veilig te houden voor zowel gebruikers als merken. Oplichters, hackers en personen die proberen uw merk te vernietigen, kunnen worden beschermd door dubieuze accounts tijdelijk te blokkeren.


Hoewel het filteren van inhoud voor de hand liggende uitdagingen met zich meebrengt, vereist het handhaven van een gezonde gemeenschap dat gebruikers worden beschermd tegen kwade bedoelingen. Hoewel Facebook de zaken niet altijd goed doet, doet het vaak wat het denkt dat het beste is.


Elke dag worden duizenden andere nep-accounts geëlimineerd voor ieders voordeel voor elke daadwerkelijke adverteerder die wordt verbannen. Als je merkt dat je advertentieaccount routinematig wordt gehackt, kan dit een teken zijn dat je moet overwegen om op een ander platform te adverteren.


We hebben 3 redenen uitgelegd waarom Facebook advertentieaccounts verbiedt. Als je het probleem nog steeds ziet, kun je hulp zoeken bij Facebook Telefoonnummer Nederland. Het technische ondersteuningsteam van Facebook Contact geeft je alle details die je nodig hebt om je problemen op te lossen.


Als je nog steeds problemen of vragen hebt, alsjeblieft Facebook Bellen. Het team is hier de klok rond om u te helpen met al uw problemen.

Comments

Popular posts from this blog

Hoe een Facebook-pagina te verwijderen (update 2021)

Hoe u kunt zien wie u volgt op Facebook

Hoe updateproblemen in Kaspersky Antivirus diagnosticeren?